jueves, 22 de noviembre de 2012

Folklóricas Lesbianas




Qui no s'ha vist alguna vegada pensant en això? Aquesta és la trama principal del primer curtmetratge que pengem a SaphicSarai. Es titula Folklorikas Lesbianas. Els primers dubtes, aquella noia a qui miro "més del compte", aquella Madonna, aquella Xena... Però no, aquesta vegada no és un drama, no estem sofrint durant tot el curt, en un mar de dubtes estereotipade. No. Perquè el lesbianisme no té perquè ser un drama. Pot ser irònic, divertit i de fet, aquí ho és.

La seva directora, Eva Mateos, porta anys mostrant a través dels seus curts, i en clau d'humor irònic, aquests drames que pareix que ens sacudeixen dia a dia a les lesbianes. I Folklórikas Lesbianas no podia ser menys. Fent un "gunño" a les folklòriques del nostre país, ens ensenya com Esti i Andrea, les protagonistes del curt, van poc a poc visualitzant la llum al final del túnel. Com comences a entendre les senyals que et mostra la vida són algo més que simples senyals. I com amb un petit empujó, tot cobra sentit.

Així que lectors i lectores, si voleu saber en què pensen les nostres folklòriques, si voleu saber com Esti Andrea tramen un pla perfecte per alcançar l'èxit, no us perdeu Folklóricas Lesbianas. Perquè nosaltres, les lesbianes, també sabem riure dels nostres drames. I olé!

Quien no se ha visto alguna vez pensando en esto?? Esta es la trama principal del primer cortometrage que colgamos en SaphicSarai. Se titula "Folkloricas Lesbianas". Las primeras dudas, aquella chica a quien miro "más de la cuenta", esa Madonna, esa Xena... Pero no, esta vez no es un drama, no estamos sufriendo durante todo el corto, en un mar de dudas estereotipadas. No. Porqué el lesbianismo no tiene porqué ser un drama. Puede ser irónico, divertido y de hecho, aquí lo es. 

Su directora, Eva Mateos, lleva años mostrando a través de sus cortos, y en clave de humor irónico, estos dramas que parece que nos sacuden día a día a las lesbianas. Y Folkóricas Lesbianas no podía ser menos. Haciendo un guiño a las folklóricas de nuestro país, nos enseña como Esti y Andrea, las protagonistas del corto, van poco a poco visualizandp la luz al final del tunel. Como empeizas a entender las señales que te muestra la vida son algo más que simples señales. Y cómo con un pequeño empujón, todo cobra sentido.

Así que lectores y lectoras, si queréis saber en qué piensan nuestras folklóricas, si quereis saber como Esti y Andrea traman un plan perfecto para alcanzar el éxito, no os perdáis Folklóricas Lesbianas. Porqué nosotras, las lesbianas, también sabemos reír de nuestros dramas. Y Olé!

No hay comentarios: